The principles that rule this blog

Principles that will govern my thoughts as I express them here (from my opening statement):


  • Freedom of the individual should be as total as possible, limited only by the fact that nobody should be free to cause physical injury to another, or to deprive another person of his freedoms.
  • Government is necessary primarily to provide those services that private enterprise won't, or won't at a price that people can afford.
  • No person has a right to have his own beliefs on religious, moral, political, or other controversial issues imposed on others who do not share those beliefs.

I believe that Abraham Lincoln expressed it very well:

“The legitimate object of government is to do for a community of people whatever they need to have done, but cannot do, at all, or cannot
so well do, for themselves — in their separate, individual capacities.”


Comments will be invited, and I will attempt to reply to any comments that are offered in a serious and non-abusive manner. However, I will not tolerate abusive or profane language (my reasoning is that this is my blog, and so I can control it; I wouldn't interfere with your using such language on your own!)

If anyone finds an opinion that I express to be contrary to my principles, they are welcome to point this out. I hope that I can make a rational case for my comments. Because, in fact, one label I'll happily accept is rationalist.

Monday, September 17, 2012

Obama seems to trust the Chinese?

People seem to think that accusing President Obama of pro-Communist sympathies is out of line. Whether he is or isn’t, however, he certainly seems to believe what the Chinese Communist Party has been spreading as propaganda.

A post dated this past Friday by Ed Morrissey on the “Hot Air” site, entitled “Team Obama: See what China’s propagandists and disinformation specialists say about Romney!” documents the fact that two high Obama campaign officials both sent tweets recommending a Xinhua article about Mitt Romney:

Well, this is certainly a brilliant strategy on the part of Team Obama to attack Mitt Romney on foreign policy. Two leading figures in the campaign urged people to read the state-run Chinese news service Xinhua in response to criticism leveled by Romney, as Daniel Halper noticed. First up, deputy campaign manager Stephanie Cutter:

Must read:China's Xinhua slams Romney for making his money off Chinese companies before running for pres. #hypocrisy reut.rs/Ou5wIr


Shortly afterward, Team Obama’s rapid-response director wanted to point out “irony”:

Danny Kanner @DannyKanner:

Xinhua on @MittRomney: “ironic” that his wealth “was actually obtained by doing business with Chinese companies” reuters.com/article/2012/0…


You know what’s really ironic? Campaign officials attacking Romney as clueless by using a news service widely regarded as a disinfomation channel for China’s communist regime. But don’t take my word for it — ask Reporters Without Borders, an NGO that can hardly be described as “conservative.” In 2005, RWB called Xinhua “the world’s biggest propaganda machine … at the heart of censorship and disinformation” in its service to the regime in Beijing:

With more than 8,000 employees and 105 branches worldwide, the official news agency, Xinhua, is at the heart of censorship and disinformation put in place by the communist party. To mark the 56th anniversary of the People’s Republic of China, Reporters Without Borders releases a report of an investigation into how this highly unusual news agency operates. …

Although it is more and more regularly cited as a credible source – nearly one third of the news reports on China selected by Google News originate from the agency – Xinhua, the head of which has the rank of minister, is the linchpin of control of the Chinese media.

Successor to the agency, Red China that was founded by Mao Zedong, Xinhua adopted its current name in January 1937. Since October 1949, this state-run news agency has been completely subordinate to the CCP.

The Reporters Without Borders’ report includes accounts from several Xinhua journalists who agreed, on condition of anonymity, to explain how the control imposed by the CCP’s Propaganda Department operates on a daily basis.

With the help of former French journalist on Xinhua, Reporters Without Borders exposes the distortion of facts, hatred for its enemies (particularly the United States and Japan) and its support, through the treatment of international news, for the world’s worst regimes.


It would be analogous to Jimmy Carter’s campaign quoting Pravda and Tass to support his attacks on Ronald Reagan’s perspective on the Soviet Union, had Carter’s campaign had been idiotic enough to do so. Say what you want about Carter, but at least his team knew better than to use communist propaganda machines as credible sources.

Clearly, one side has a pretty good grip on foreign policy, and the other clueless about the major players in the field. Unfortunately for the US, the incumbent side is the latter.


Enough said?

No comments: